Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lotte Munck - WaarBenJij.nu Playa del Carmen - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lotte Munck - WaarBenJij.nu

Playa del Carmen

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

06 Februari 2012 | Mexico, Playa del Carmen

Beste Allemaal,
De vorige keer ben ik geeïndigd bij het chill dagje. In die afgelopen 3 dagen is er alweer vanalles gebeurd.

Wat ik jullie nu gelijk wel kan vertellen is dat het wennen aan het leven hier, vrij gemakkelijk gaat.

Doordat het leven hier relaxed is en iedereen in dit soort Hostels hetzelfde doel heeft is contact maken ontzettend gemakkelijk.
Overdag doet iedereen z´n eigen ding, maar in de avond komt iedereen bij elkaar op de ¨hangplek¨ en daar drink je wat en klets je met iedereen.

Zo hebben we alweer redelijk wat facebookvrienden erbij;)

Ons eerste plan was om 3 dagen in Playa del Carmen te blijven en daarna verder te trekken naar Valladolid, natuurlijk liep dat geheel anders, maar daar kom ik zo op.

Dag 2 stond in het teken van Isla Mujeres. Eerst met de bus (bleek een veel te dure bus te zijn, kon natuurlijk veel lokaler. Wisten wij veel;P) Daarna met een taxi naar de Ferry. De Ferry was een mooi tochtje over water. Met wapperende haren het avontuur tegemoet:)

Isla Mujeres een schattig en mooi eilandje. Niet heel veel beeldends over te vertellen, jullie zien binnenkort de foto´s wel!

´s avonds hebben we gesocialised in het hostel. Ook hadden we die avond een housewarming. 4 Gasten die elkaar in het hostel hadden ontmoet, hadden besloten samen een apartement te huren. Ze zochten hier werk in de omgeving en leven in een hostel is toch iets te duur dan.

Het was een erg gezellige avond, dus het optijd gaan slapen om de volgende dag om 7.30 naar chichen Itza te vertekken lukte niet geheel. We hebben ons daar maar bij neergelegd en hebben genoten van de avond en van de mojito´s. Serieus niet te vergelijken met de Mojito´s in Nederland;)

Uiteindelijk hebben we helemaal niet geslapen, dit was nacht 5 slecht slapen.
Toch ging ´s ochtends vroeg de wekker, want we wilden uitchecken en bepakt en bezakt oppad gaan naar Chichen Itza.
De volgende dag hadden we een busticket gefixed, dus we konden de bus niet missen.
Bij het ontbijt zaten we te praten met wat gasten die de omgeving kenden. Ze raden het ons af om te overnachten in Valladolid en ook met tassen op Chichen Itza bezoeken was geen plan.

Dus wij weer ingechecked en zonder bepakking gehaast naar de bus.
In de bus hebben we een nederlandse jongen ontmoet, de gehele dag zijn we een beetje met hem opgetrokken. Erg gezellig en fijn om Nederlands te praten;).

Chichen Itza is zo ontzettend immens, bijzonder en Gaaf. Het is niet te bevatten als je er naast staat. Geen wonder dat het 1 van de 7 wereldwonderen is!
Toch hadden we het gehele terrein na 2uur wel gezien en moesten we nog 2uur wachten.
We zijn ergens neergeploft en hebben een tijdje met een oud Amerikaans stel zitten kletsen.

De busreisen zijn vrij vervelend, omdat de airco altijd hard staat en het dus koud is voor 3uur lang. Maar goed eigenlijk mogen wij niet klagen, aangezien het bij jullie heel wat kouder is.

Deze nacht hebben ik geprobeerd wat bij te slapen, want ik begon te merken dat mn lichaam in storte.

Dag 4 zijn we met 2 lokals naar Tulum geweest. Het is toch wel handig om wat Spaanstaligen om je heen te hebben die je helpen met de communicatie. De rit ernaar toe was in een lokaal busje.
Dit was de eerste dag dat het niet bewolkt was en niet regende. Dus dat was wel fijn. Verder is het elke dag lekker warm geweest hoor, dus mij hoor je niet klagen;)
Ook in Tulum zijn een aantal prachtige Maya ruines te zien. Na veel foto´s van leguanen en ruines verder zijn we in Tulum op een strandje neer geploft en hebben we muziek zitten luisteren.

Door de dag heen begon ik me steeds vervelender te voelen. Mn maag begon moeilijk te doen en ik was uitgeput.
Dus toen we thuis kwamen om 8uur, ben ik naar bed gegaan en heb ik geslapen tot de volgende dag.
Ik heb eindelijk geleerd met earpluggen te slapen en dat bevalt wel!
Dan is het nu alweer maandag en ook vandaag gaan we nog niet weg uit Playa del Carmen.
Mief heeft hoofdpijn en mijn buik is niet optimaal. Dus vandaag nog ff chillen en dan morgen echt heus weg naar Chatumal. Niemand houd ons meer tegen;). Het is zonnig, dus we gaan straks richting strand.
Wat een verschil met jullie 11 steden tocht zeg!

Eerst was de planning om na Chatumal naar Belize te gaan, maar gisteren avond heeft Mief flink met iedereen gekletst en informatie ingewonnen en iedereen raad ons Belize af. Het is er niet echt veilig en ook niet zo bijzonder. Dus... Plannen weer aangepast;)

Nou hopelijk genoeg leesvoer voor jullie, ik spreek jullie vermoedelijk weer vanuit Guatmala!
En om het toch nog even benoemd te hebben, ik vind jullie berichtjes echt leuk om te lezen. Bedankt!

Kusjes Lot

• 06 Februari 2012 - 18:45

Pascal:

Wat een lang Verhaal! Wel erg leuk om te lezen ;) Have fun and can't wait to see more!

• 06 Februari 2012 - 19:30

Joke:

Hoi Lot leuk om ook jouw bericht te lezen. Zo heb ik van twee kanten informatie en kan veel mebeleven. Echt heerlijk dat jullie zo genieten. Fijn ook zoveel informatie onderweg van anderen reizenden te krijgen. Succes met de gezondheid en goed vervolg van jullie reis. het is afwachten wat de volgende plek zal zijn.
    joke

• 07 Februari 2012 - 00:42

Lotte De Munck:

Ps. We hebben foto´s op Mijn facebook geupload!

• 07 Februari 2012 - 18:34

Bert Jan:

Ha Lot, toen ik vanmorgen om 06.30 in de auto stapte om naar Rosendael te rijden dacht ik ga je achterna. Het was zo koud. Heel bar. En het was nog nacht, zo vroeg.
    Blijf genieten en je weet het wees voorzichtig.