Mechico!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lotte Munck - WaarBenJij.nu Mechico!! - Reisverslag uit Playa del Carmen, Mexico van Lotte Munck - WaarBenJij.nu

Mechico!!

Door: lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte

02 Februari 2012 | Mexico, Playa del Carmen

Ey allemaal,

Mijn eerste berichtje alweer, en ik ben nog niet eens een dag weg ;)
Dat komt natuurlijk omdat we nu nog aan het chillen en aclimatiseren zijn, maar vanaf morgen gaan we dingen ondernemen en zal het wat stiller worden;)

Gisteren begon ons avontuur op schiphol. Helaas was mijn halve gezin ziek, dus enkel Joop en ik gingen op pad.
Thuis een emotioneel afscheid van Mams, Hannah en Jur. Bedankt voor het kettinkje lief zusje!
Beterschap aan iedereen thuis!
Om half 12 kwamen we aan op schiphol, waar we Mief en familie troffen.
We hebben gelijk de bagage ingecheckt, helaas bij één of andere muts die meer aan het kletsen was met collega´s dan dat ze oog had voor onze reservering. Maar goed, bagage weg, boarding pas in the pocket. Toen nog ff een theetje met de families en daarna door de douane.
Ik vond het een moeilijk afscheid, maar we hebben niet gehuild.

De vlucht was vrij lang, maar ondanks het uitvallen van het entertainment systeem hebben we het overleefd. Leuk om te vertellen is, is dat we naast de basist van de band ¨Within Temptation¨ zaten, de rest van de band was er ook;).

Om 19.30 Mexicaanse tijd (1.30 NL time) kwamen we aan op het vliegveld van Mexico City.
Alles ging gesmeerd, tot we het idee kregen om alvast te pinnen voor in Cancun. Dan hadden we geld voor de taxi, nou dat hadden we gedroomd. De bank weigerde ons enige flappen te geven.
Ik voelde ergens wel paniek, maar ja. Heb je niets aan dus op het vliegtuig naar Cancun.

Op Cancun aangekomen stonden er tientallen gillende mensen, die ons een taxi aanboden. Grapje, we hebben geld voor een taxi.
We hebben onze tassen gepakt en zijn toch maar met een taxichauffeur meegelopen. Hij heeft ons uiteindelijk bij een andere ATM/bank gebracht, waar we wel konden pinnen.
Inmiddels was het... Laat! 00.30uur Mexico Time.
De taxitrip duurde nog een dik uur.
Uiteindelijk lagen we om 2uur klaarwakker in bed.
We waren doodmoe, maar slapen konden we niet door alle spanning en adrenaline.
Om 6.45 waren we klaar wakker. Misschien had dat ook wel te maken met dat gewildige gipsplaten muurtje dat twee kamers met elkaar scheidde;).

Nu hebben we een chilldagje, ff naar de supermarkt (mega groot), de vervoersmogelijkheden uitzoeken en misschien nog ff naar de Playa.
Morgen gaan we naar Isla de Mujeres.

Jullie horen in het volgende berichtje wel weer hoe dat was en wat we verder hebben beleefd.

Dikke zoen en tot gauw.

  • 02 Februari 2012 - 17:54

    Pascal:

    Hey dames
    Blij om te horen dat jullie goed zijn aangekomen :) Eerste problemen zijn al overwonnen! Dus dat moet helemaal goed komen lijkt me zo.

    Altijd spannend zo'n eerste nacht, maar hoop toch dat het slaapritme beter wordt haha dat zou wel stuk fijner zijn ;)
    Have fun!

    Liefs Pascal

  • 02 Februari 2012 - 18:20

    Daphne:

    Gelukkig zijn jullie goed aangekomen!
    En al een beetje spaans moeten praten? Of komen jullie met engels ook een heel end?
    Haha nou, de kou zullen jullie in iede geval niet missen denk ik ..
    Veel plezier daar :) xx


  • 02 Februari 2012 - 19:26

    Joke:

    Hoi Lotte dat was even stressen he maar alles is goed gekomen. Reisen brengt soms ook stress met zich mee hoor. Heerlijk genieten nu alles in orde is. maak er een lekkere nacht van hebben jullie wel verdiend na zoveel wakkere uren. heerlijk in de zon gezeten? succes morgen naar de isle en nnog wat. Lieve groet

  • 02 Februari 2012 - 19:43

    Mam Van Lot:

    Wat fijn om nu al een bericht van jullie te lezen. Goede reis morgen naar Isla de Mujeres. We volgen jullie!

  • 02 Februari 2012 - 19:47

    Hansje:

    hoi lot,
    ik mis je heel heel erg.
    ik vond het heel erg leuk om zo vaak met jou te katannen en om met het poppenhuis te spelen!
    ik ga ook proberen m'n kettinkje om te houden doe jij dat ook?

    miljoenen kusjes je allerliefste zusje
    veel plezier in Isla de Mujeres.
    doei.

  • 02 Februari 2012 - 19:48

    Bert Jan:

    Ha die Lot,
    Ja dat was pech dat ik niet weg kon van het werk. Het enige voordeel was dat ik nu weer een vakantie dag over heb. Goed te lezen dat alles wel met jullie is. Rick dacht dat je vandaag (donderdag) weg zou gaan. Hij gaat je samen met mij volgen. Veel plezier en pas goed op je zelf.

  • 02 Februari 2012 - 21:45

    Sandra:

    Kusje terug!

  • 02 Februari 2012 - 22:40

    Yvonne:

    Hey Lot,
    Heeeel veel plezier, eerst even lekker bijkomen en dan genieten maar!
    Liefs!

  • 04 Februari 2012 - 22:30

    Pieter:

    fijn, dat je /jullie zonder al te veel problemen aangekomen zijn. Het is daar vast warmer dan hier (zo'n -10 en veel sneeuw)
    Geniet van elke seconden. Ik den k vaak aan jullie. Kanjers.

    Kus PA

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte

Hier hou ik jullie op de hoogte van mijn reis door midden en zuid Amerika. Samen met Madelief ga ik backpackend van Cancun (Mexico) naar Rio de Janeiro (Brazilië).

Actief sinds 22 Sept. 2011
Verslag gelezen: 493
Totaal aantal bezoekers 53832

Voorgaande reizen:

01 Februari 2012 - 03 Augustus 2012

Midden- en Zuid-Amerika backpackend ontdekken!

Landen bezocht: